Seiten

Sonntag, 8. Januar 2012

FMQ Challenge – Januar 2012

The January  tutorial is by Frances Moore . You can view the video by clicking on the Free Motion Quilting icon being held by SewCalGal.
This weekend I have done a few samples of  the heart leaves. It was great fun, especially the first try, which I don`t show .
First Sample – size 18 x 18 inch
Kona Cotton one of my favorite fabric, color snow
Batting bamboo /wool mix
Thread King Tut

Heart Leaves 3


Second sample – size 18 x 18 inch
Kona Cotton green
Batting wool
King Tut

Heart Leaves 4
Heart Leaves 4a1


Third sample – tablecloth, I pieced it years ago, now its quilted, almost finished.
Batting Freudenberg polyester
King Tut

Heart Leaves 2 UVO

Heart Leaves 2 UVO Detail


Number four
My January project of a journal quilt group – size 8 x 12 inch
Kona Cotton, Batting Freudenberg polyester, King Tut.

Heart Leaves 1


…and last but not least, a little quilt  10 x 9 inch,
Kona Cotton in red, Batting bamboo-wool mix and King Tut.


Heart Leaves meet K. Fassett

…and now I wait for the next weekend to keep going on practising.
Happy quilting!
Maria

Kommentare:

  1. Excellent samples. I love the variety, placement, shapes, and extra veins. You did an excellent job.

    AntwortenLöschen
  2. Beautiful Maria. They all look lovely, but it is fun to see the progression of your FMQ work as you practiced. Great job!

    SewCalGal
    www.sewcalgal.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  3. great job! we had a lot of fun this weekend and I hope we´ll us again in the next weeks ;-)

    AntwortenLöschen
  4. Grüß dich Maria, aha, du machst auch mit. Ich auch, und auf Papier sehen meine Blätter schon sehr schön aus (;-)). Aber erst mal: ein Gutes Neues Jahr und gaaaaar keinen Stress dieses Jahr wünsche ich dir. Bevor ich meinen Link reinsetze, übe ich aber noch fleißig auf Stoff.
    Hm, Kona Cotton, gibts den auch in weiß oder rohweiß zum Färben? ---- Wenn du den so lobst,

    schon gefunden, deswegen obigen Kommentar gelöscht. Preislich gehts sogar, hab ihn für 9,90 gefunden.
    Lieben Gruß

    AntwortenLöschen
  5. Wow, look at you go! Love all your pactices, I've only done my one today. Will work at another tomorrow.

    AntwortenLöschen
  6. Hallo Maria,
    ich kann zwar nicht so gut enlish, aber die Blder von deinem Quilten sehen toll aus...klasse Arbeiten!!

    Liebe Grüße Klaudia

    AntwortenLöschen
  7. -wow Maria,
    das sieht wirklich schon perfekt aus, super!!
    Besonders toll finde ich deine Tischdecke, denn die hast du nicht zu eng gequiltet, und das ist gar nicht so einfach finde ich. Ich trage mich als Leser deines Blogs ein, denn deine Fotschritte möchte ich umbedingt verfolgen ☺
    Liebe Grüße
    Bente

    AntwortenLöschen